BUSWORLD 2015: Trofej pre Iveco Magelys Pro ako Coach of the Year 2016
© BUSportál.
Ďalší
Ocenenie Coach of the Year 2016 získal autokar Iveco Magelys Pro, pri slávnostnom ceremoniáli však v stánku IVECO dominoval Magelys Lounge s dizajnom All Black.
Nedeľa, 18. október 2015, olala
Víťaz Euro Coach Testu Magelys Pro sa nachádzal na vonkajšej ploche výstaviska.

Iveco aktuálne ponúka model Magelys v troch variantách:

* Line, ktorý je určený pre komfortné cesty na stredné vzdialenosti.

* Pro, určený na cesty s vysokou úrovňou služieb napr. na pravidelných národných a medzinárodných linkách v rámci Nemecka a Francúzska.

* Lounge, ktorý vychádza z koncepcie Magelysu Pro, avšak s ďalšími vylepšeniami komfortu: prevodovka AS-Tronic, bočné žaluzie, lakťová opierka sedadla vodiča, elektrické rozmrazovanie predného okna, GPS, cúvacia kamera, kamera pre stredné dvere, kamera pre sledovanie cesty, presklená stredná časť strechy, rozšírená výbava pre stevarda. Voliteľné sú napr. sedadlá s adjustovanými opierkami, USB zásuvky. Možná je tiež ponuka riešenia dvoch štvorsedadiel oproti sebe so stolíkmi.

Magelys Lounge v dĺžke 12,8 m, vystavený na Busworlde má 44 sedadiel a 8 miest pri dvoch stolíkoch v zadnej časti vozidla, okrem bočných častí, tiež presklenie celého stropu, multimediálny systém a USB zásuvky.



Zájazdový autokar Magelys Pro zvíťazil v konkurencii ďalších piatich vozidiel: Neoplan Skyliner, Setra TopClass S 516 HDH, Volvo B11R Sunsundegui SC7, Temsa HD12 a VDL Futura FMD2-129/370.

Testované vozidlo Magelys Pro bolo vybavené bezbariérovou rampou pre invalidné vozíky so špeciálnymi dverami a prídavným stolíkom, ktorý umožňuje ľahké naloženie vozíka do autobusu bez nutnosti odstraňovania sedadiel, 46 koženými sedadlami, tromi elektricky sklopnými LCD monitormi, WiFi, zásuvkami 220V, USB, GPS a cestnou kamerou.

Magelys nevyužíva technológiu EGR (recirkulácie výfukových plynov) pre kontrolu emisií výfukových plynov z motora, ale SCR (selektívnu katalytickú redukciu). Motor Iveco Cursor 9 má kapacitu 8,7 litra, poskytuje výkon 294kW (400HP) a krútiaci moment predstavuje 1 1 700 Nm pri 1 250 otáčkach za minútu. Spojený je s automatickou prevodovkou ZF AS-Tronic. Spotreba paliva je, v porovnaní s Euro 5, znížená až o 10%, k čomu napomohlo aj znženie hmotnosti o 200 kg.

Posledný autokar Iveco, ktorý vyhral trofej medzinárodneho Coach of the Year, bolo Iveco EuroClass HD v roku 1995.

Iveco Magelys Pro - International Coach of the Year 2016
Stuart Jones a Sylvain Blaise © BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.