ZeEUS - čo priniesli plug-in hybridné autobusy v Štokholme?
Vyhodnotenie dokončených testov plug-in hybridných autobusov v plných prevádzkových podmienkach.
Pondelok, 06. marec 2017, olala
Zatiaľ čo viaceré testy plug-in hybridných autobusov stále zhromažďujú údaje, v Štokholme boli dokončené testy plug-in hybridných autobusov v plných prevádzkových podmienkach. Osem autobusov Volvo, vybavených jednou batériou, elektromotorom a vznetovým motorom, jazdilo na linke 73 (cca 7 km dlhej) takmer dva roky. Nabíjané boli cez pantografy na koncových staniciach - cca 90 kW počas 6 minút. Od začiatku roku 2017 autobusy prevzal prevádzkovateľ Keolis a riadi ich prevádzku v rámci svojej vlastnej réžie.
V najlepších podmienkach jazdia autobusy počas 86% prevádzkového času v elektrickom režime a šetria 49% energie v porovnaní s palivom RME/diesel-hybrid, alebo 74% v porovnaní s plynom.
Analýza dát ukázala, že prevádzka plug-in hybridných autobusov v pravidelnej prevádzke je životaschopná. Avšak, pred prevádzkou je dôležité zvoliť vhodnú linku s vyhradeným priestorom pre nabíjacie vybavenie.
Čo sa týka finančných aspektov, dodatočné náklady, ako sú nabíjacie stanice, či batérie by sa mali porovnávať s nižšími nákladmi na palivo. Ak by malo byť dosiahnuté, aby nabíjacie stanice dosiahli vysokú mieru využitia, musia byť jednoducho ovládateľné, aby sa minimalizoval čas navyše pre vodičov.
A čo cestujúci? Podľa prieskumu pravidelne vykonávaného SLL (Stockholm Public Transport Company) je vnímanie elektrických autobusov cestujúcimi pozitívne a ukazuje všeobecne vyššie preferencie elektrických autobusov, než konvenčných.
V najlepších podmienkach jazdia autobusy počas 86% prevádzkového času v elektrickom režime a šetria 49% energie v porovnaní s palivom RME/diesel-hybrid, alebo 74% v porovnaní s plynom.
Analýza dát ukázala, že prevádzka plug-in hybridných autobusov v pravidelnej prevádzke je životaschopná. Avšak, pred prevádzkou je dôležité zvoliť vhodnú linku s vyhradeným priestorom pre nabíjacie vybavenie.
Čo sa týka finančných aspektov, dodatočné náklady, ako sú nabíjacie stanice, či batérie by sa mali porovnávať s nižšími nákladmi na palivo. Ak by malo byť dosiahnuté, aby nabíjacie stanice dosiahli vysokú mieru využitia, musia byť jednoducho ovládateľné, aby sa minimalizoval čas navyše pre vodičov.
A čo cestujúci? Podľa prieskumu pravidelne vykonávaného SLL (Stockholm Public Transport Company) je vnímanie elektrických autobusov cestujúcimi pozitívne a ukazuje všeobecne vyššie preferencie elektrických autobusov, než konvenčných.
zeeus.eu