Alstom a NTL predstavili elektrický autobus
Nový elektrobus s inovatívnym dizajnom, s názvom APTIS bol predstavený 9. 3. 2017 v alsaskom meste Duppingheim.
Streda, 15. marec 2017, olala
Vo Francúzsku sa budú realizovať dve testovania týchto autobusov, jeden z nich bude v spolupráci s RATP /Régie Autonome des Transports Parisiens/. Skúšobné jazdy budú prebiehať v Paríži a v regióne Ile-de-France v priebehu druhej polovice roka 2017.

Pri návrhu dizajnu nového elektrobusu výrobca využil skúsenosti z výroby električiek, vozidlo má nízkopodlažnú konštrukciu a 360° výhľad.
Dvoje, resp. tri veľké dvojkrídlové dvere umožňujú plynulý tok cestujúcich pri nástupe a výstupe a ľahký prístup pre vozíčkarov a kočíky.

Výrobca deklaruje, že prevádzkovatelia budú ťažiť z benefitov, ktoré nový Aptis ponúka. Je to jednoduchá údržba, či najdlhšia životnosť vo svojej kategórii. So štyrmi riaditeľnými kolesami bude Aptis zaberať o 25% menej plochy v zákrutách, čím bude ideálny pre dokonalú integráciu do mesta. Na autobusových zastávkach bude minimalizovaný priestor potrebný pre zaparkovanie, čím zostane viac voľného miesta pre ostatné vozidlá.

Alstom a NTL dodajú nielen vozidlo, ale aj celý systém, ktorý bude zahŕňať dimenzovanie, možnosti dobíjania, cestnú infraštruktúru, lízing a možnosti záruky, čo zaistí, že mestá budú môcť jednoducho a efektívne integrovať elektrickú mobilitu do svojich dopravných sietí. Vďaka nízkym nákladom na údržbu, prevádzku a dlhšiu životnosť, budú celkové náklady na vlastníctvo Aptisu ekvivalentné k obvyklým dieselovým autobusom.

Aptis bude možné dobíjať v noci v depe, alebo rýchlo sa na konci každej linky v priebehu dennej prevádzky. Rýchle nabíjanie môže prebiehať buď prostredníctvom obráteného pantografu, alebo SRS - rýchlonabíjacieho pozemného systému Alstom.

Prototypy Aptis sú vyrobené v závode NTK v Duppigheim, Alsasko, s kľúčovými komponentami, ktoré vyrobil francúzsky Alstom vo svojich piatich lokalitách vo Francúzsku: Saint-Ouen - projektový management a systémové riadenie, Tarbes - trakcie, Ornans - motory, Vitrolles - SRS /Supplemental Restraint System/ a Villeurbanne - elektronické komponenty pre trakciu.

Aptis je 12 metrov dlhý, vysoký 3,1 a široký 2,55 metra. Výška podlahy v nízkopodlažnej časti je 330 mm. Maximálna rýchlosť vozidla predstavuje 70 km/h, pričom výkon zabezpečuje jeden elektromotor s výkonom 180 kW. Kapacita autobusu má byť až 95 osob.

alstom.com