Svetová premiéra nového autokaru Setra S 531 DT double-decker
Nový autokar Setra S 531 DT double-decker včera na Fernsehturm Stuttgart (TV veža Stuttgart) absolvoval svoju svetovú premiéru.
Piatok, 07. júl 2017, olala


S vynikajúcou aerodynamikou je tento impozantný zájazdový autokar pripravený na vytváranie nových rekordov v spotrebe paliva vo svojom segmente. So svojou flexibilnou spodnou palubou pokrýva celý rozsah použitia v oblasti zájazdovej a pravidelnej dopravy. Interiér sa môže pochváliť výnimočným komfortom. Systém Active Brake Assist 4 a Sideguard Assist na palube nového poschodového autokaru bude znamenať svetovú premiéru pre tieto asistenčné systémy v segmente autobusov a autokarov. Sú to systémy, ktoré ešte viac zvyšujú už aj tak vysokú úroveň bezpečnosti. A to všetko v spojení s fascinujúcim dizajnom s vlastnou pečaťou.

Predchádzajúci model, s viac ako 2 300 predanými kusmi od svojho uvedenia na trh v roku 2003, je jednoznačným lídrom na trhu v segmente double-decker autokarov. Podľa vlastných prieskumov približne tri štvrtiny double-decker autokarov, prevádzkovaných na dlhých trasách, sú Setry. Teraz, po 15 rokoch od svojho uvedenia do prevádzky dostal luxusný zájazdový dvojpodlažný autokar nový facelift.

"Setra double-decker je najväčším a najkomfortnejším zájazdovým autokarom Daimler Buses a je jednoznačným lídrom na trhu v tomto segmente. Žiadny iný autokar nie je tak palivovo efektívny, flexibilný a bezpečný ako nový prémiový zájazdový double-decker - autokar nášho závodu EvoBus v Neu-Ulme. Som presvedčený, že nový double-decker bude nasledovať úspechy svojho predchodcu," povedal Hartmut Schick, riaditeľ divízie Daimler Buses.

Vzhľadom na svoju vylepšenú aerodynamiku je spotreba paliva nového double-deckera až o desať percent nižšia ako u jeho predchodcu. Je to ekvivalent niekoľkým tisícom litrov nafty ročne, v závislosti od kilometrov.
Pre dosiahnutie tohto výsledku (koeficient aerodynamického odporu Cd = 0,35) inžinieri kládli dôraz na každý detail, vrátane vertikálnej polohy inštalácie stierača čelného skla.

Pokiaľ ide o bezpečnostné a pomocné systémy, double-decker Setra stanovuje nové štandardy. Je to prvý autobus na svete vybavený ABA 4 - núdzovým brzdovým systémom s rozpoznávaním prekážok a chodcov, a systémom Sideguard Assist pre "mŕtve body", ktorý využíva radarové senzory pre sledovanie jazdného pruhu po pravej strane autobusu po celej jeho dĺžke. Pomáha vodičovi, varuje pri riziku stretu s chodcami, cyklistami alebo stacionárnymi prekážkami. Na diaľnici slúži tiež ako asistent pre zmenu jazdného pruhu. Nová Setra je tiež vybavená LED reflektormi.

Vyspelý media router na palube umožňuje využívanie rýchlej WiFi a využívanie ďalších médií.
Charakteristickým znakom novej Setry sú teraz silne zakrivené čelné sklá s veľkými polomermi okrajov, umožňujúce vynikajúce prúdenie vzduchu okolo vozidla.
Nový model bude aj naďalej vyrábať závod EvoBus v Neu-Ulme. V roku 2016 opustilo brány závodu viac ako 200 autokarov double-decker. Výrobné linky v Neue-Ulme v priemere každý deň opustí jeden poschodový autokar.

TS: daimler