Číňania majú v boji o Škodu Transportation konkurenciu
Do hry možno vstúpi Siemens.Ten sa má v tomto období spájať s konkurenciou práve proti čínskej CRCC.
Streda, 13. september 2017, olala
TASR - Podľa neoficiálnych informácií zo Siemensu má berlínsko-mníchovský kolos práve v tomto období eminentný záujem o spájanie sa s konkurenciou proti čínskej CRRC.
O Škodu Transportation, najväčšieho stredoeurópskeho výrobcu vlakov, trolejbusov, autobusov a električiek, majú okrem čínskej spoločnosti CRRC záujem minimálne ďalší dvaja záujemcovia.
Jednou z týchto firiem môže byť aj nemecký Siemens, povedal pre týždenník Euro zdroj z vedenia Škody Transportation.
"V hre sú minimálne dvaja ďalší záujemcovia. Ide aj o našu konkurenciu na svetových trhoch," povedal týždenníku Euro zdroj z vedenia Škody.

Siemens sa spája proti Číňanom
Podľa neoficiálnych informácií zo Siemensu má berlínsko-mníchovský kolos práve v tomto období eminentný záujem o spájanie sa s konkurenciou práve proti čínskej CRRC. Siemens v posledných mesiacoch rokuje o možnom majetkovom spojení napríklad s kanadským Bombardierom, ktorý dodáva súpravy metra pre Londýn.
Na plzenskú Škodovku si pritom Siemens robil historicky najväčší zálusk, ale nikdy sa mu firmu ovládnuť nepodarilo. Čoskoro sa to však môže zmeniť.
"V médiách sa v poslednom období objavujú špekulácie o možnom prepojení nášho dopravného biznisu s niektorým z našich konkurentov. Naša spoločnosť sa však drží zásady, že tieto špekulácie nekomentuje," povedal pre týždenník Euro tlačový hovorca Siemensu Philipp Encz.
Súčasný generálny riaditeľ a menšinový podielnik v Škode Transportation Tomáš Ignačák informácie o ďalších záujemcoch o kúpu firmy nepotvrdil.

Šance na predaj Číňanom nie sú vysoké
V budúcich dňoch sa začne posledné kolo rozhovorov majiteľov Škody Transportation s CRRC, najväčším výrobcom vlakov na svete.
CRRC má už druhý rok veľký záujem o stopercentný podiel v plzenskej firme. Šance na predaj firmy Číňanom ale nie sú podľa týždenníka Euro príliš vysoké.
Ako pre Euro uviedol nemenovaný zdroj, šanca, že obchod sa nakoniec uzatvorí, je len 20-percentná. Predaj firmy Číňanom sa nepáči najmä bývalému druhému najväčšiemu akcionárovi Markovi Čmejlovi. Ten podľa informácií Eura dianie v Škodovke stále ovplyvňuje, a to prostredníctvom novej akcionárky Petry Humlovej (donedávna Čmejlovej).