BUSWORLD 2017: Produktové novinky Solarisu
• Premiéra novej generácie elektrického autobusu Solaris Urbino 18 electricNový Solaris Urbino 12 Hybrid so sériovým hybridným pohonom • Nová generácia Urbino v triede MIDI Solaris Urbino 10.5.
Pondelok, 23. október 2017, olala
Solaris predstavil moderné vozidlá s nízkymi, aj nulovými emisiami, rovnako ako aj vozidlá s konvenčným pohonom novej generácie - premiéru Urbino 18 electric, dvanásťmetrové Urbino so sériovým hybridným pohonom a tiež Urbino 10,5.

Nový Solaris Urbino 18 electric
Tohtoročný veľtrh Busworld v Kortrijku je priestorom pre oficiálne predstavenie Solarisu Urbino 18 electric novej generácie. Autobus je založený na konštrukčnom riešení už cestujúcim dobre známej rodiny novej generácie nízkopodlažných mestských autobusov Urbino, ktorá mala premiéru v roku 2014.

Kĺbový elektrický autobus v Kortrijku je vybavený trakčným motorom s výkonom 240 kW. Zásobníkmi energie sú batérie Solaris High Energy s kapacitou 240 kWh. Nabíjanie sa môže uskutočniť dvoma spôsobmi: pomocou zásuvky typu plug-in, alebo zo strešného pantografu. Predstavujú sa tu aj zariadenia na nabíjanie batérií poľských výrobcov Ekoenergetyka a Medcom.

Vzhľadom na nižšiu hmotnosť vozidla a dobré rozloženie zaťaženia na nápravu je kapacita vozidla 140 miest. Rovnako ako interiérový dizajn, kapacita, typ batérií a spôsob ako ich nabíjať - sú jednými z prvkov, ako plynulo vyhovieť meniacim sa požiadavkám dopravcov.

Pre dopravcov je dôležité, že kĺbový Solaris Urbino electric 18 novej generácie nie je len skúšobná verzia prezentovaná na veľtrhu. Je to zrelý sériový produkt. Prvé vozidlá tohto modelu sa k dopravcom dostali ešte pred veľtrhom Busworld.

Kĺbový elektrický autobus má všetky tie najlepšie technické riešenia, použité v novom Urbino 12 electric, ktorý získal prestížny titul "Bus of the Year". Jeho ľahká a odolná konštrukcia, či ergonomicky naplánovaný priestor pre cestujúcich, rovnako ako extrémne tichý a plne ekologický pohon je najnovšou odpoveďou výrobcu na rastúci dopyt verejnej dopravy po vozidlách s nulovými emisiami.

Nový Solaris Urbino 12 so sériovým hybridným pohonom
Dodávateľom pohonu HybriDrive je americký výrobca BAE Systems. Tento ekologický pohon môže výrazne znížiť spotrebu paliva a produkciu emisií do atmosféry. Zaručuje to elektrický motor, poháňaný elektrickou energiou zo zásobníka energie. Nabíjaný je z generátora prúdu, napájaného vznetovým motorom značky Cummins so zdvihovým objemom iba 4,5 litrov (Cummins ISB4.5E6, s výkonom 210 k).

Nový hybrid Solaris Urbino 12, rovnako ako elektrické autobusy, produkuje nulové emisie. So systémom Stop-and-Go sa spaľovací motor na zastávkach a pri otváraní dverí úplne vypína.
Vo vozidle je inštalovaná jednotka GPS s príslušným softvérom, ktorá umožňuje využívanie funkcie Arrive-and-Go, deaktivujúcej chod spaľovacieho motora hneď po zastavení autobusu. S týmto ekologickým riešením je vozidlo podľa testov schopné ušetriť až 20% paliva oproti porovnateľnému vozidlu s konvenčným pohonom. Tichá prevádzka výrazné znižuje hluk, najmä v preplnených mestských centrách.

V najnovšej ponuke Solarisu je odnedávna aj 18-metrová verzia hybridného autobusu so sériovým systémom BAE. Vozidlo je vybavené šiesťvalcovým motorom Cummins ISB6,7 s objemom 6,7 litra, výkonom 300 koní a asynchrónnym centrálnym motorom s maximálnym výkonom 200 kW.

Nový model Urbino 12 Hybrid má vynikajúce jazdné vlastnosti, s plynulým zrýchlením. Jedným z hlavných znakov pohonu je schopnosť získavania kinetickej energie z brzdenia. Tá sa neskôr prevedie na elektrickú energiu a je uložená v zásobníku energie - superkondenzátoroch s kapacitou 0,82 kWh.

Nový Solaris Urbino 10.5
Hlavnými výhodami tohto autobusu triedy MIDI sú jeho malé rozmery a dobrá manévrovateľnosť. Midibus je postavený na module nového 12-metrového Solarisu Urbino, so skrátením priestoru medzi prvými dverami a druhou nápravou o 1,5 metra. Skrátenie konštrukcie tiež vyžadovalo zmenšenie rázvoru z 5900 mm na 4450 mm.
Model je vybavený motorom Cummins ISB6.7E6C, s výkonom 209 kW. Rovnako, ako v prípade Urbino 12 so spaľovacím motorom, je možné použiť aj motor DAF MX11. Obidve riešenia zaručujú dynamickú a ekonomickú jazdu, motory spĺňajú emisné normy Euro 6. Midibus, aj napriek malým rozmerom ponúka až 23 miest na sedenie, z tohto 6 dostupných z nízkej podlahy. Je vybavený efektívnou klimatizáciou, moderným LED osvetlením (jantárová) a USB portami pre nabíjanie mobilných zariadení.

Tri kusy nového Solarisu Urbino 10.5 už jazdia vo Viedni. Vo výrobe sú už modely, špeciálne pripravené pre Komornik a Kutno v Poľsku, rovnako ako pre Fürt v Nemecku a francúzske Abondance.

© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.