Siemens dodá do Dánska nabíjacie stanice pre elektrické autobusy
Siemens podpísal rámcovú zmluvu s najväčším dánskym dopravcom Movia, na dodávku nabíjacích staníc s hornými pantografmi. Zmluva je dobrým príkladom toho, ako môže spolupráca medzi verejnou správou a súkromnými spoločnosťami pomôcť zlepšiť nepriaznivé klimatické zmeny.
Utorok, 17. apríl 2018, olala
Zmluvu môže využívať štyridsaťpäť miest regiónu Zealand, vrátane Kodane. Siemens dodá vysokovýkonné nabíjacie stanice (HPC) s výkonom 150 kW, 300 kW alebo 450 kW. Trojročná zmluva zahŕňa inštaláciu, uvedenie do prevádzky, stavebné práce a diaľkový monitorovací systém Siemens eBus. Je to jedna z najväčších rámcových zmlúv pre Siemens eBus, ktorá je sprevádzaná šesťročnou zmluvou o poskytovaní služieb. Zmluva o poskytovaní služieb je dôležitá, pretože zabezpečenie potrebnej úrovne služieb sa často ukázalo, ako slabá súčasť testovania elektrickej energie ako pohonnej látky.

V roku 2017 sa 45 miest a dva regióny dohodli, že do roku 2030 zamerajú svoje úsilie na CO2 neutrálnu autobusovú dopravu, ako súčasť Plánu mobility Movia 2016 - ktorý má byť benefitom pre viac ako 215 miliónov cestujúcich ročne. Rovnako, aj cieľom Kodane je dosiahnuť do roku 2025 celostvetové prvenstvo, ako mesto bez emisií CO2. Prechod na elektrické autobusy v Kodani, kde každoročne cestuje autobusmi takmer 100 miliónov cestujúcich, eliminuje znečistenie tuhými časticami, hluk a emisie CO2 autobusov verejnej dopravy.

Vybrané autobusové terminály budú vybavené nabíjacími stanicami, ktoré budú dodávať elektrickým autobusom potrebnú energiu cez zberač zhora nadol, namontovaný na stĺp. Nabíjanie elektrických autobusov riadi batériový systém, podľa štandardov ISO 15118, prostredníctvom komunikácie Wi-Fi.

Proces nabíjania sa inicializuje, keď elektrický autobus prichádza pod nabíjací stožiar a spustí sa Wi-Fi komunikácia. Pre nabitie batérií sa autobus zastaví pod nabíjacím stĺpom. Hneď ako vodič aktivuje ručnú brzdu, proces nabíjania sa spúšťa automaticky, štvorpólový pantograf sa spojí s autobusom. Autobusy sú vybavené kontaktnými lištami na streche nad prednou nápravou každého elektrického autobusu. Keď vodič uvoľní ručnú brzdu, proces nabíjania sa zastaví a pantograf sa automaticky zdvihne do hornej polohy a autobus môže odísť.

HPC stanice môžu v pravidelných časových intervaloch nabiť batérie autobusu v priebehu štyroch až šiestich minút, je tak zabezpečené dokončenie plánovanej služby počas celého dňa. Nabíjanie je dostatočné na to, aby mohli autobusy jazdiť celý deň z terminálu do terminálu, alebo do najbližšieho dostupného nabíjacieho miesta, nabíjačka s vysokým výkonom zabezpečuje vysokú flexibilitu. Keďže autobusy obsadzujú nabíjaciu stanicu len niekoľko minút, infraštruktúru nabíjania môže využívať niekoľko autobusov za hodinu, aj keď sú od rôznych výrobcov.

S rovnokou technológiou Siemens sú už elektrifikované autobusové trasy v Hamburgu (Nemecko), Štokholme a Göteborgu (Švédsko), Drammen a Oslo (Nórsko) a Montreal (Kanada).

siemens.com