Do integrovanej dopravy pribudne 56 vlakových spojení a nadväzných spojov MHD
Od 10. júna bude v integrovanej doprave jazdiť viac regionálnych vlakov a mestských autobusov.
Streda, 06. jún 2018, olala
Bratislavská integrovaná doprava, koordinátor Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, v spolupráci s partnermi posilní vlakové spoje na tratiach Trnava-Bratislava a Senec–Bratislava s cieľovými stanicami Bratislava-Nové Mesto a Bratislava-Petržalka a k nim nadväzné linky mestskej hromadnej dopravy premávajúce na železničné stanice. Celkovo tak pribudne 56 nových vlakových spojení.

„Do Bratislavy dochádza z regiónu denne niekoľko desiatok tisíc ľudí za prácou či do škôl. Zahustenie regionálnej vlakovej dopravy a k nej nadväznej mestskej hromadnej dopravy je prirodzeným krokom k zatraktívneniu integrovanej verejnej dopravy pre obyvateľov kraja. Pripojením vlakovej dopravy z Kvetoslavova do IDS BK, posilnením vlakov z Trnavy a Senca do Bratislavy, dôjde k ďalším zásadným zmenám k rýchlejšej a pohodlnejšej integrovanej verejnej doprave, a to zavedením nových cestovných poriadkov prímestských autobusov v druhej polovici 2018. Nielen že budeme mať pre obyvateľov kraja viac prímestských autobusových spojení ale budú tiež nadväzovať na regionálne vlaky,“ povedala Zuzana Horčíková, generálna riaditeľka Bratislavskej integrovanej dopravy, koordinátora IDS BK.

„Bratislavská župa dlhodobo podporuje koncept riešenia dopravy v regióne postavenej najmä na koľajovej doprave. Tá musí byť nosným systémom integrovanej dopravy a svojou zhustenou frekvenciou tak môže vytvoriť alternatívu k osobnej doprave. S tým úzko súvisí aj budovanie prestupných terminálov, ako dopravných uzlov pre prestup z áut, bicyklov na vlaky či autobusy,“ povedal Juraj Droba, predseda Bratislavského samosprávneho kraja.

Na trasách z Trnavy a Senca do Bratislavy budú vlaky premávať v pracovných dňoch v intervale každých 30 minút, v ranných špičkách kratšie, a to každých 15 minút.

K železničnej stanici Podunajské Biskupice bude okrem liniek 70 a 79 zachádzať aj linka 78, ktorá zlepší spojenie Podunajských Biskupíc s mestskou časťou Ružinov.
Pri železničnej stanici Vajnory budú zlúčené linky 54 a 52, pričom spoje budú premávať v skrátených intervaloch každých 15 – 20 minút. Tým dôjde k zabezpečeniu nadväzných spojení k vlakom S60 a S65 a zlepší sa prepojenie mestských častí Rača a Vajnory. Obľúbená linka 50, ktorá premáva na železničnú stanicu Bratislava-Nové Mesto bude premávať častejšie, a to v intervale každých 6 minút, vďaka čomu sa zlepší kapacita linky na celej jej trase. Na linke 196 bude predĺžený čas rannej špičky, čo zabezpečí lepšiu dostupnosť medzi železničnou stanicou a administratívnymi centrami v okolí Gagrinovej.

Celkovo najazdia vozidlá na zahustených linkách v mestskej doprave naviac o 168 860 kilometrov ročne.

Posilnenie vlakovej dopravy a zabezpečenie nadväznosti prímestských autobusov vychádza z I. etapy Plánu dopravnej obslužnosti Bratislavského kraja, ktorý je strategickým dokumentom o rozvoji a zlepšovaní integrovanej verejnej dopravy v Bratislavskom kraji. Zahustenie regionálnych vlakov a mestských autobusov v rámci IDS BK zvýši kapacitu verejnej dopravy, zlepší nadväznosť regionálnych vlakov a mestských autobusov a zrýchli cestovanie verejnou dopravou na frekventovaných trasách v Bratislave a v regióne. Cestujúci budú môcť vďaka týmto zmenám cestovať pohodlnejšie a rýchlejšie z regiónu do Bratislavy a vymeniť čakanie v dopravných zápchach za dostupnejšiu integrovanú verejnú dopravu.

Bratislavská integrovaná doprava, a. s.